Aprendendo Turco Online

quinta-feira, 28 de outubro de 2010

Türkçe Öğrenmek İstiyorum:

Türkçe Öğrenmek İstiyorum

Türkçe kursunda Sharon ve Keigan beraber otururlar. Öğretmen sınıfa gelmeden önce sohbet etmeye başlarlar.


Sharon: Keigan, sen neden Türkçe öğrenmek istiyorsun?
Keigan: Ben Türkçe öğrenmek istiyorum çünkü; ben ve eşim bu yaz Türkiye’ye taşınmak istiyoruz. Orada güzel bir yazlık alacağız.
Sharon: Çok güzel bir haber bu. Peki nerede yazlık alacaksnız?
Keigan: Henüz karar vermedik. Eşim İzmir ya da Kuşadası diyor. Bense Antalya’da ev almak istiyorum. Ben Akdeniz’e hayranım. Eşim ise Ege Denizi’ni seviyor.
Sharon: Umarım yakında karar verirsiniz. Ben de Akdenizi’i çok seviyorum.
Keigan: Peki Sharon sen neden Türkçe öğrenmek istiyorsun?
Sharon: Ben Türkçe öğrenmek istiyorum çünkü; ben Türkleri ve Türkiye’yi çok seviyorum. Benim anneannem Türk. Artık anneannem ile sohbet etmek istiyorum. O çok yaşlı bir kadın. O yüzden İngilizce öğrenemez.
Keigan: Anladım.

yapmak istiyorum = eu quero fazer

Ben koşmak istiyorum. Biz koşmak istiyoruz.
Sen koşmak istiyorsun. Siz koşmak istiyorsunuz.
O koşmak istiyor. Onlar koşmak istiyorlar.

Örnekler:

Ben bugün yüzmek istiyorum. (eu quero nadar hoje)
Ayşe kendine bir elbise almak istiyor. (Ayşe quer compra um vestido para ela)
Annem beni yarın görmek istiyor. (minha mãe quer me ver amanha)
Biz biftek yemek istiyoruz. (nós queremos comer steak)

Negativo:

yapmak istemiyorum = eu não quero fazer

Ben Ahmet ile konuşmak istemiyorum. Biz Ahmet ile konuşmak istemiyoruz.
Sen Ahmet ile konuşmak istemiyorsun. Siz Ahmet ile konuşmak istemiyorsunuz.
Çağla Ahmet ile konuşmak istemiyor. Çağla ve İlker Ahmet ile konuşmak istemiyor.

Örnekler:

Kardeşim Fransızca öğrenmek istemiyor. (meu irmão não quer aprender frances)
Fatmagül işinde başarılı olmak istemiyor. (Fatmagül não quer ter sucesso no trabalho)
Ben artık bu yemekleri yemek istemiyorum. (eu não quero mais comer estas refeições )
Onlar o filmi görmek istemiyorlar. (eles não querem ver aquele filme)
Sinem artık ailesine yalan söylemek istemiyor. (Sinem não quer mais mentir para sua familia)

Nenhum comentário:

Postar um comentário