Aprendendo Turco Online

quarta-feira, 27 de outubro de 2010

Fazendo questões tempo presente:

1. Siz yarın burada mısınız, arkadaşlar? Evet, biz yarın buradayız .
Hayır, biz yarın burada değiliz.
2. Ben genç miyim? Evet, sen gençsin.
Hayır, sen genç değilsin.
3. Ali, sen müslüman mısın? Evet, ben müslümanım.
Hayır, ben müslüman değilim.
4. Doktor bey, biz hasta mıyız? Evet, siz hastasınız.
Hayır, siz hasta değilsiniz.
5. Pol ve Tine, siz evli misiniz? Evet, biz evliyiz.
Hayır, biz evli değiliz.
6. Ömer, sen Belçika'da mutlu musun? Evet, ben Belçika'da mutluyum.
Hayır, ben Belçika'da mutlu değilim.
7. Oğlunuz memnun mu, Ali ve Ayşe? Evet, oğlumuz memnun .
Hayır, oğlumuz memnun değil.
8. Çocuklar, siz 18 yaşından büyük müsünüz? Evet, biz 18 yaşından büyüğüz.
Hayır, biz 18 yaşından büyük değiliz.
9. Siz bugün boş musunuz, arkadaşlar? Evet, biz bugün boşuz.
Hayır, biz bugün boş değiliz.
10. Ben iyi bir kuaför müyüm? Evet, sen iyi bir kuaförsün.
Hayır, sen iyi bir kuaför değilsin.
11. Siz yabancı mısınız, efendim? Evet, ben yabancıyım.
Hayır, ben yabancı değilim.
12. Biz Türkiye'de meşhur muyuz? Evet, siz Türkiye'de meşhursunuz.
Hayır, siz Türkiye'de meşhur değilsiniz.
13. Tansu, sen şimdi 7. katta mısın? Evet, ben şimdi 7. kattayım.
Hayır, ben şimdi 7. katta değilim.
14. Ali Bey, babam camide mi? Evet, baban camide .
Hayır, baban camide değil.
15. Dükkânda: siz yarın açık mısınız? Evet, biz yarın açığız.
Hayır, biz yarın açık değiliz.
16. Ben sonuncu (o ultimo) muyum? Evet, sen sonuncusun.
Hayır, sen sonuncu değilsin.
17. Ahmet Bey, siz öğretmen misiniz? Evet, ben öğretmenim .
Hayır, ben öğretmen değilim.
18. Arkadaşlar, siz Türk müsünüz? Evet, biz Türküz.
Hayır, biz Türk değiliz.
19. Biz misafir miyiz? Evet, siz misafirsiniz.
Hayır, siz misafir değilsiniz.
20. Alo? Sen Erol musun? Evet, ben Erol'um.
Hayır, ben Erol değilim.

Nenhum comentário:

Postar um comentário